Programmer oh Programmer....

E-mail dari kawan saye...

Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer", anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari.

Ini adalah contoh daripada seorang hamba Allah yang mengadu pada mengenai hubungan dia dan si suami, seorang programmer setiap hari..................

Suami: (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."
Isteri: Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami: Bad command or filename.

Isteri: Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!
Suami: Errorneous syntax. Abort?

Isteri: Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?
Suami: Variable not found...

Isteri: Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.
Suami: Sharing Violation. Access denied...

Isteri: Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.
Suami: Too many parameters...

Isteri: Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.
Suami: Data type mismatch.

Isteri: Abang nih memang betul-betul tak berguna la.
Suami: It's by Default.

Isteri: Macamana pula dengan gaji abang?
Suami: File in use ... Try later.

Isteri: Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai isteri?
Suami: Unknown Virus.

by: matlempang

Post a Comment

8 Comments

waliz said…
hahaha..very nice joke...i like it..the best is virus unknown..kalau saya..saya dah hempap kepala cik abang tu dgn laptop...
erkkk..waaa..ganassszz..hahahaha..nape tak scan je pakai antivirus...xpun delete trus..hahaha...
Anonymous said…
The joke went a little over my head, so instead of commenting on it, I'll have to say that I loved the song on the Video of the Week post...

I can't wait for you to hear me live on my blog, Trew Life Advice this Wednesday @ 9:00PM EST. Visit to partake in the frolic. Please, pass by and comment questions or concerns to ruthless poetiq BIG TYKE, TREW LIFE!
Thanks trew life..maybe i will translate that joke to english so you can understand that joke :D
Anonymous said…
hey eastdust i come to you for another link exchange proposal...
http://sitesreviewed790.blogspot.com/
check my page if i qualify to exchange link with you (you seem to be very popular).
thanx and happy blogging
blogging rawks
Admin said…
hahaha... great joke man, my friend has the similiar article, but this is very very funny, hahahha.... I had read your article (this) with laughing, hahahaa.... I like it. Good.
yana said…
syntax error there. u forgot to put ". tolong betulkan.. hehe.. =p
hahahaa..Yana...la yg tolong betol kan :P unknown application! ahahhaaa